Profile Email: Profile picture: © Romina Ecker First name: Last name: main residence: Set an example for diversification and inclusion in the film industry:Write “YES” in the box and show your willingness to job shareinterested in job sharing: Professions Select a maximum of 3 occupations Directing: Director Assistant director Dialogue director 2nd unit director Script Editor Screenwriting: Screenwriter Story Consultant Script translator Script editor Experimental film: Experimental filmmaker Animation: Animation filmmaker Animator Cinematography: Director of Photography 2nd unit camera Camera operator / Panning operator Steadicam operator First assistant camera Second assistant camera Digital imaging technician Data wrangler Video operator Still photographer Lighting: Chief lighting technician / Gaffer Assistant chief lighting technician / Best Boy Dolly grip Key grip Assistant grip Sound: Sound engineer Sound assistant Sound re-recording mixer / Dubbing mixer Sound editor Sound designer Music supervisor Foley Artist Editing: Film editor Assistant film editor Post production: 2D compositor 3D compositor Visual effects Colorist Film production: Producer Production accountant Line producer Producer Television editor Production manager Production coordinator Post production supervisor Post production coordinator First unit manager Set manager Location manager Assistant unit manager Production assistant Runner Music: Film composer Film musician Production design: Production designer Prop master Construction Food stylist Standby prop Set decorator Set painter Location scout Assistant prop master Storyboard artist Assistant Production Designer Hair and make-up: Key make-up artist SFX makeup Assistant make-up artist Costume design: Costume designer Set costumer Assistant costume designer Casting: Casting director Cast production assistent Film mediation: Teachers Film educator Lecturer/ Researcher in Film Studies Film curator Moderator Distribution: Press Cinema Festival Distribution Distribution Institution Other professions: Agentin Catering Choreographer Dialog coach Driver Greenfilming Intimacy Coach Children’s coach Casting agent for supporting artists and extras Supervisor for supporting artists and extras Acting coach Stunt coordinator Stunt woman Animal trainer Subtitle translator Profession: Further informations Biography: Visual Code Caroline Spreitzenbart ist eine österreichische Kamerafrau, die zuletzt für den queer-feministischen Langfilm "Life is not a competition, but I'm winning" den ARRI Production Award, Michael Ballhaus Award (First Steps) und Preis für die Beste Nationale Bildgestaltung (IFFF Dortmund+Köln) erhalten hat. Im Jahr 2014 begann sie ihr Studium an der Hochschule für Fernsehen und Film München. Seit sie mit Unterstützung des DAAD-Talentstipendiums die Klasse von Luciana Kaplan im Centro de Capacitación Cinematográfica besuchen konnte, arbeitet sie laufend an Filmen in Mexiko-Stadt mit. “Spielfeld” und “Ars Moriendi oder die Kunst des Lebens”, bei denen Spreitzenbart für die Bildgestaltung verantwortlich war, wurden bei der Diagonale als "Bester Kurzdokumentarfilm" ausgezeichnet. Neben internationalen Screenings erhielt das Team 2017 den Nachwuchspreis "Carte Blanche" auf der Duisburger Filmwoche. Visual Code Filmography: Visual Code (Auswahl) 2024 Sturm & Drang (R: Wouter Wirth) Historischer Kurzspielfilm BKM, FFF gefördert, in Zusammenarbeit mit Bayerischer Rundfunk und Schmidbauer Films *Preise: Biberacher Filmfestspiele, Bester Mittellanger Film International Return Film Festival Weimar, Publikumsaward 2024 Es wäre ein anderes Meer [Teil von Elf Mal Morgen: Berlinale Meets Fußball] (R: Justina Jürgensen) Kompilations-Dokumentarfilm Int. Filmfestspiele Berlin in Zusammenarbeit mit Benedetta Films und HFF München *Festivals: Int. Filmfestspiele Berlin DOK.fest München 48ª Mostra Internacional de Cinema em São Paulo 2023 Life is not a competition, but I’m winning (R: Julia Fuhr Mann) Hybrider Langfilm FFF gefördert, in Zusammenarbeit mit 3sat und Schuldenberg Films *Preise: ARRI Production Award Sunny Side of the Doc Award British Pathé Archive Award *Festivals (Rohschnitt): Locarno Film Festival, FIRST LOOK *Festivals (Auswahl): SIC @ Venice International Film Festival – Weltpremiere Around the World in 14 Films Crossing Europe Film Festival Frameline San Francisco Film Festival New Fest New York’s LGBTQ+ Film Festival 2022 Ich kann jeder sagen, aber wer sagt wir? (R: Katharina Rabl) Kurzdokumentarfilm In Zusammenarbeit mit Taro Films *Festivals: Diagonale Graz *Preise: Lieblingsfilm des Abends, Cinema Next 2020 I teach my kids love (R: Denise Riedmayr) Kurzdokumentarfilm *Festivals: Filmschoolfest München Internationale Kurzfilmwoche Regensburg Landshuter Kurzfilmfestival 40 Jahre Filmstadt München 2018 Ars Moriendi oder die Kunst des Lebens (R: Kristina Schranz) Kurzdokumentarfilm *Preise: AK Salzburg, Arbeitswelten Förderpreis Festival de Cine Independiente de la Ciudad de México, Special Mention Qualifikation Auswahlverfahren Österreichischer Filmpreis, Bester Kurzfilm Diagonale Graz, Bester dokumentarischer Kurzfilm 2017 Spielfeld (R: Kristina Schranz) Kurzdokumentarfilm *Preise: Duisburger Filmwoche, Carte Blanche Young Talent Award flimmern&rauschen, Hauptpreis Sonderkategorie, Heimat Qualifikation Auswahlverfahren Österreichischer Filmpreis, Bester Kurzfilm Diagonale Graz, Bester dokumentarischer Kurzfilm Visual Code Publications: publikationen-en Website: Youtube: Vimeo: Facebook: Instagram: