Profile Email: Profile picture: © © Olga Kosanovic First name: Last name: main residence: Set an example for diversification and inclusion in the film industry:Write “YES” in the box and show your willingness to job shareinterested in job sharing: Professions Select a maximum of 3 occupations Directing: Director Assistant director Dialogue director 2nd unit director Script Editor Screenwriting: Screenwriter Story Consultant Script translator Script editor Experimental film: Experimental filmmaker Animation: Animation filmmaker Animator Cinematography: Director of Photography 2nd unit camera Camera operator / Panning operator Steadicam operator First assistant camera Second assistant camera Digital imaging technician Data wrangler Video operator Still photographer Lighting: Chief lighting technician / Gaffer Assistant chief lighting technician / Best Boy Dolly grip Key grip Assistant grip Sound: Sound engineer Sound assistant Sound re-recording mixer / Dubbing mixer Sound editor Sound designer Music supervisor Foley Artist Editing: Film editor Assistant film editor Post production: 2D compositor 3D compositor Visual effects Colorist Film production: Producer Production accountant Line producer Producer Television editor Production manager Production coordinator Post production supervisor Post production coordinator First unit manager Set manager Location manager Assistant unit manager Production assistant Runner Music: Film composer Film musician Production design: Production designer Prop master Construction Food stylist Standby prop Set decorator Set painter Location scout Assistant prop master Storyboard artist Assistant Production Designer Hair and make-up: Key make-up artist SFX makeup Assistant make-up artist Costume design: Costume designer Set costumer Assistant costume designer Casting: Casting director Cast production assistent Film mediation: Teachers Film educator Lecturer/ Researcher in Film Studies Film curator Moderator Distribution: Press Cinema Festival Distribution Distribution Institution Other professions: Agentin Catering Choreographer Dialog coach Driver Greenfilming Intimacy Coach Children’s coach Casting agent for supporting artists and extras Supervisor for supporting artists and extras Acting coach Stunt coordinator Stunt woman Animal trainer Subtitle translator Profession: Neben meinen Tätigkeiten als Autorin, Regisseurin, Kamerafrau und Editorin meiner eigenen Produktionen, habe ich auch Erfahrungen in der Mitarbeit an größeren Produktionen als Regie- und Produktionsassistentin, sowie in der Durchführung von Castings. Neben meinen Tätigkeiten als Autorin, Regisseurin, Kamerafrau und Editorin meiner eigenen Produktionen, habe ich auch Erfahrungen in der Mitarbeit an größeren Produktionen als Regie- und Produktionsassistentin, sowie in der Durchführung von Castings. Further informations Biography: Visual Code Filmemacherin, Künstlerin und Filmkuratorin Lotte Schreiber lebt in Wien und arbeitet an der Schnittstelle von Kino, Architektur und Gesellschaft in den Bereichen Experimental- und Dokumentarfilm, Video-Installation und Performance. Neben der Teilnahme und Auszeichnungen an zahlreichen internationalen Filmfestivals (u.a. Best short film Edinburgh Filmfestival 2013) wurden ihre Werke in diversen Museen und Galerien ausgestellt, u.a. Neue Galerie Graz, NSK State Pavilion an der 57. Biennale di Venezia, Kunsthaus Graz, Museum of Contemporary Art Voivodina, Novi Sad, RS. 2019 erhält sie den Con-Tempus Preis im Rahmen des Förderungspreises Land Steiermark für zeitgenössische Bildende Kunst, 2017 das Staatsstipendium für Video- und Medienkunst, 2015 den Diagonale Preis für Innovatives Kino, 2011 den Outstanding Artist Award für Avantgardefilm des Bundesministeriums für Unterricht, Kunst und Kultur. Ihre Filme werden von sixpackfilm vertreten und betreut. Seit 2010 Programmkuratorin am Crossing Europe Filmfestival Linz. 2001 - 2009 Univ. Ass. an der Kunstuniversität Linz, A 2012 – 2014 Lehrauftrag „Architektur und Film“, MA-Studiengang Innenarchitektur, New Design University St.Pölten, A Div. Lehrtätigkeit Diverse Beirats- und Jurytätigkeiten Visual Code Filmography: Visual Code Auswahl: 2019 Der Stoff, aus dem Träume sind (m. M. Rieper), Dokumentarfilm, A, 75 min 2018 SABAUDIA, A, 24 min 2016 Manchmal also denkt man, weil es sich bewährt hat. Wittgensteins Haus, A, 20 min 2014 EXHIBITION TALKS (m. Sasha Pirker), A, 9 min 2013 SUEDSTADT, A, Video 16:9, deutsch m. engl. Uts, 10 min 2012 GHL, A, Super-16mm Film, deutsch m. engl. Uts, 17 min 2011 TLATELOLCO, A/MX, Dokumentarfilm, span. m. engl./dt. Uts, 75 min 2011 EVN Collection – a kind of a portrait, A, deutsch m. engl. Uts, 8 min 2011 GIT CUT NOISE, A, Video 16:9, kein Dialog, 6 min 2008 BORGATE, A/IT, 35mm, italienisch m. engl./dt. Uts, 15 min 2005 DOMINO, A, kein Dialog, 8 min 2004 PIANO PHASE (m. N. Pfaffenbichler), A, kein Dialog, 18 min 2003 I.E. [site 01 - isole eolie], A/IT, kein Dialog, 8 min 2002 QUADRO, A/IT, kein Dialog, 10 min 2001 36 (m. N. Pfaffenbichler), A, kein Dialog, 2 min Visual Code Publications: Auswahl: • Eine eigene Geschichte: Frauen Film Österreich seit 1999, Hg. Isabella Reicher, A 2020 / Mobilität | Macht | Raum in Crossing Europe Filmfestival Linz – Festival Cataloge, Crossing Europe Filmfestival, A 2020 • Spots in Shots – Narrating the built Environment in Short Films, Mélanie der Hoorn, nai010 publishers, NL 2018 • Gender and Space in Crossing Europe Filmfestival Linz – Festival Cataloge, Crossing Europe, A 2017 • Filmische Raumvermessung, in aut info, nummer 1, A 2014 • UNFRAMED FILM -The History of Austrian Avant-Garde Cinema, Hg. Peter Tscherkassky, Verlag Filmmuseum/Synema und Wallflower/Columbia-Press, AT 2011 • Moving Landscapes. Hg. Barbara Pichler, Andrea Pollach, Wien: Synema, A 2006 • KONSTRUIERTES LEBEN, Internationaler Medienkunstpreis, Katalog & DVD; Hg. B. Könches, Peter Weibel, ZKM, SWR, D 2003 Website: Youtube: Vimeo: Facebook: Instagram: