Profile Email: Profile picture: © Elsa Okazaki First name: Last name: main residence: Set an example for diversification and inclusion in the film industry:Write “YES” in the box and show your willingness to job shareinterested in job sharing: Professions Select a maximum of 3 occupations Directing: Director Assistant director Dialogue director 2nd unit director Script Editor Screenwriting: Screenwriter Story Consultant Script translator Script editor Experimental film: Experimental filmmaker Animation: Animation filmmaker Animator Cinematography: Director of Photography 2nd unit camera Camera operator / Panning operator Steadicam operator First assistant camera Second assistant camera Digital imaging technician Data wrangler Video operator Still photographer Lighting: Chief lighting technician / Gaffer Assistant chief lighting technician / Best Boy Dolly grip Key grip Assistant grip Sound: Sound engineer Sound assistant Sound re-recording mixer / Dubbing mixer Sound editor Sound designer Music supervisor Foley Artist Editing: Film editor Assistant film editor Post production: 2D compositor 3D compositor Visual effects Colorist Film production: Producer Production accountant Line producer Producer Television editor Production manager Production coordinator Post production supervisor Post production coordinator First unit manager Set manager Location manager Assistant unit manager Production assistant Runner Music: Film composer Film musician Production design: Production designer Prop master Construction Food stylist Standby prop Set decorator Set painter Location scout Assistant prop master Storyboard artist Assistant Production Designer Hair and make-up: Key make-up artist SFX makeup Assistant make-up artist Costume design: Costume designer Set costumer Assistant costume designer Casting: Casting director Cast production assistent Film mediation: Teachers Film educator Lecturer/ Researcher in Film Studies Film curator Moderator Distribution: Press Cinema Festival Distribution Distribution Institution Other professions: Agentin Catering Choreographer Dialog coach Driver Greenfilming Intimacy Coach Children’s coach Casting agent for supporting artists and extras Supervisor for supporting artists and extras Acting coach Stunt coordinator Stunt woman Animal trainer Subtitle translator Profession: biete Unterstützung bei allen möglichen Arbeiten mit analogem Film (von Filmentwicklung, über Super8-Kamera-Einführung, bis zum Aufbau von 16mm Projektoren für Ausstellungskontext, Beratung bei Umsetzung von analogem Filmvorhaben, Dunkelkammer-Tätigkeiten) biete Unterstützung bei allen möglichen Arbeiten mit analogem Film (von Filmentwicklung, über Super8-Kamera-Einführung, bis zum Aufbau von 16mm Projektoren für Ausstellungskontext, Beratung bei Umsetzung von analogem Filmvorhaben, Dunkelkammer-Tätigkeiten) Further informations Biography: Visual Code Ausbildung: 2009 - 2012 Bachelorstudium: MultiMediaArt: Film/Video, Fachhochschule Salzburg 2014 - 2016 Masterstudium: Theater-, Film- und Medientheorie, Universität Wien 2015 Auslandssemester: Mel Hoppenheim School of Cinema, Concordia Universtiy, Montreal, Canada Während und kurz nach dem Studium als Kamera-Assistentin für kommerzielle Produktionen tätig, später vermehrtes Interesse an künstlerischen Film und Arbeit mit analogem Film. Seit 2013 Mitglied der filmkoop wien - Verein zur Förderung unabhängigen Films. In diesem Rahmen gelegentliche kuratorische Tätigkeiten und regelmäßige Abhaltung von Analog-Film-Workshops. Seit 2014 auch Projekte im Bereich des Expanded Cinemas (16mm Live Performances usw.) Seit 2022 vermehrt Filmvermittlung zB "Cinemini - Kino für die Kleinsten" im Filmmuseum, Stadtkino und Admiralkino, Schule im Kino im Filmmuseum und diverse Workshops in der filmkoop wien. 2018-2023 Administration, drehbuchFORUM Wien Visual Code Education: 2009 - 2012: Bachelor's Degree: MultiMediaArt: Film/Video, Salzburg University of Applied Sciences 2014 - 2016: Master's Degree: Theater, Film, and Media Theory, University of Vienna 2015: Exchange Semester: Mel Hoppenheim School of Cinema, Concordia University, Montreal, Canada During and shortly after studies, worked as a camera assistant for commercial productions, later developed increased interest in artistic film and working with analog film. Since 2013, member of filmkoop wien. Within this framework, occasional curatorial activities and regular conduct of analog film workshops. Since 2014, also involved in projects in the field of Expanded Cinema (16mm Live Performances, etc.). Since 2022, increased involvement in film education, for example, "Cinemini" at Austrian Film Museum, Stadtkino and Admiralkino, Schule im Kino at Austrian Film Museum, and various workshops at filmkoop wien. 2018-2023: Administration, drehbuchFORUM Wien Filmography: Visual Code AUSWAHL EIGENER ARBEITEN Kopierwerk AT 2020, 7min, 35mm, Farbe & Schwarzweiß, mit Ton Screenings: Viennale (AT), Diagonale (AT), Vienna Shorts (AT), Kaleidoskop am Karlsplatz (AT), Österreichisches Filmmuseum (AT), Kurzfilmtage Oberhausen (DE), Ann Arbor (USA), EXis Seoul (KOR), Edinburgh International Film Festival (Auswahl) (UK), Cinema Next (AT), Explora (ES), Cork International Film Festival (IRL), Kassler Dokfest (DE), PRISME#3 (FR) im Vertrieb von sixpackfilm As Tides Go By (deutscher Titel: Wellenbande) AT 2018, 12 min, Super8, Farbe, mit Ton Screenings: This Human World (AT), Analogica (IT), Laboratorio Experimental del Cine (MEX), Cinema Next Special (AT), Moviate Underground Film Festival (USA), Dresdner Schmalfilmtage (DE), the 8 fest Toronto (CAN),... Look How Beautiful the Light Moves AT/CAN 2016, 3 min, Super8, Farbe, mit Ton Screenings: Kurzfilmtage Oberhausen (DE), Moviate Underground Film Festival (USA), Cinemística (ES), the 8 fest Toronto (CAN), Experimental Superstars (SER),... Dissolved (deutscher Titel: Aufgelöst) AT 2015, 4 min, 16mm, Farbe, mit Ton Screenings: Antimatter [Media Art] (CAN), European Media Art Festival (DE), Cinema Next (AT), Process Festival (LVA), Festival International Signes de Nuit (FR), Sydney Underground Film Festival (AUS), Bideodromo Festival (ES), Staunton International Film Festival (USA), Haverhill Experimental Film Festival (USA), Moscow International Experimental Film Festival (RUS), PROCESO DE ERROR 3o Festival Internacional de Video Experimental (CHL), Golden Reel International Underground Film Festival (MNG), The Montreal Underground Film Festival (CAN), Back up Weimar (DE), New York City Independent Film Festival (USA), Alchemy Film Festival (UK), Hubert Sielecki Preis (AT),... MITARBEIT BEI FILMPROJEKTEN 2024 abstechen von Angelika Reitzer (Super8 Beratung, Schnitt) 2021 Dirndlschuld von Wilbirg Brainin-Donnenberg (Super8 Beratung, technische Assistenz) 2020 Große Freiheit, Spielfilm von Sebastian Meise (Super8 Kamera und Supervisor) Das letzte Bild, Dokfilm von Judith Zdesar (Analog Film Supervisor) 2019 Selfie Test #3, Kurzfilm von Sybille Bauer (Bildgestaltung, 16mm Entwicklung) Brief an eine Tochter, Kurzfilm von Wilbirg Brainin-Donnenberg (Super8 Entwicklung) Exploring Hans Hass, Dok von Oliver Bruck (16mm Entwicklung, Protagonistin) 2018 Sie ist der andere Blick, Dokfilm von Christiana Perschon (16mm & S8 Entwicklung) Das bin nicht ich, das ist ein Bild von mir, Kurzfilm von C. Perschon (Betreuung Labor) The Dives - Waiting, Musikvideo von Kevin Pham (Super8 Entwicklung) Visual Code Publications: “Doing the Reel Thing.” Analog Cookbook, 2020, University of Colorado Boulder “Dear Filmmakers.” Film in the Present Tense. Why can’t we stop talking about analogue film? 2018, Archive Books "Keeping it Reel. Eine künstlerisch-philosophische Auseinandersetzung mit den medienspezifischen Eigenschaften des photochemischen Films im digitalen Zeitalter." 2017, Masterarbeit an der Universität Wien http://stayfanny.com/wp-content/uploads/2014/01/Masterarbeit_WeberhoferStefanie.pdf publikationen-en Website: Youtube: Vimeo: Facebook: Instagram: